جمعه 14 اردیبهشت 1403

پایگاه خبری موج برنا - محمدعلی نجفی روز جمعه در جریان بازدید از فرآیند رأی گیری در شعبه شماره یك رشت واقع در میدان شهدای ذهاب در جمع خبرنگاران اظهار كرد: خوشحالم كه امروز مردم با شور و شوق فراوان، وارد عرصه مشاركت در انتخابات شده اند.
وی اهمیت انتخابات را حقی دانست كه مرم دارند و ادامه داد: مردم با حضور پرشور در انتخابات، به نظام اسلامی و دولت كمك می كنند.
استاندار گیلان اضافه كرد: در جمهوری اسلامی ایران، از بدو پیروزی انقلاب تاكنون، حضور مردم را شاهد بوده ایم و آنها در تمام تصمیم گیری ها و تصمیم سازی ها نقش داشته اند.
وی بیان كرد: توصیه می كنم كه مردم در نخستین ساعت های صبح، پای صندوق های اخذ رأی حضور داشته باشند و نگذارند رأی گیری به ساعات های پایانی موكول شود چراكه در آن لحظه، ممكن است ازدحام جمعیت، دشواری هایی را برای آنان بوجود آورد.
نجفی خاطرنشان كرد: همه عوامل اجرایی ، نظارتی، بازرسی و امنیتی شرایط را برای برقراری امنیت و نظم كامل در فرآیند برگزاری انتخابات فراهم كرده اند و حفظ آرامش ، همواره مورد تاكید ما بوده است.
استاندار گیلان در خاتمه سخنان خود گفت: هر كس با وجدان خویش تصمیم بگیرد و كسی را كارشناس و كاردان بوده و دارای سلامت و پاكی است، برگزیند.
مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی امروز (جمعه) همزمان با 20 استان دیگر، در گیلان نیز در دو حوزه انتخابیه رشت و رودبار آغاز شد.
643 شعبه اخذ رأی در مرحله دوم انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در شهرستان های رشت و رودبار پیش بینی شده كه از این تعداد، 524 شعبه در شهرستان رشت و 119 شعبه در رودبار است.
در مرحله اول از دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در گیلان كه هفتم اسفندماه سال گذشته برگزار شد، از 11 حوزه انتخابیه گیلان، 10 نماینده منتخب مردم شدند و انتخابات در دو حوزه رشت و رودبار ، به مرحله دوم كشیده شد.
در حوزه انتخابیه رشت در دور اول، یك نماینده از سه نماینده این شهرستان با كسب حد نصاب آراء و چهار نامزد كه در دور اول بیشترین تعداد آراء را كسب كردند، برای كسب دو كرسی باقیمانده مجلس شورای اسلامی در این حوزه با یكدیگر به رقابت خواهند پرداخت.
در حوزه انتخابیه رودبار نیز دو نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات برای كسب یك كرسی نمایندگی مردم در مجلس شورای اسلامی رقابت می كنند.
استان گیلان با افزون بر 14 هزار كیلومتر مربع و جمعیتی بالغ بر دو میلیون و 480 هزار نفر و 16 شهرستان، 13 نماینده در مجلس شورای اسلامی دارد كه از این تعداد، سه كرسی نمایندگی مربوط به شهرستان رشت است.
طبق اعلام ستاد انتخابات كشور، رای دهندگان در مرحله دوم منحصراً در حوزه انتخابیه ای كه در مرحله نخست رای داده اند، می توانند رای بدهند.
در این اطلاعیه آمده است: افرادی كه در مرحله نخست در هیچ یك از حوزه های انتخاباتی رای نداده باشند، نیز می توانند در مرحله دوم انتخابات شركت كنند.

Share
نظرات
کد امنیتی روبرو را وارد کنید
.:. کلیه حقوق برای پایگاه خبری تحلیلی موج برنا محفوظ میباشد . استفاده از مطالب این پایگاه خبری با ذکر منبع بلامانع است .:.
2016 © Moje Borna